Klachtenregeling

Klachtenregeling Healing praktijk Harmony:

Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld.

De website van de Rijksoverheid vermeld:

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Deze wet versterkt dus jouw positie als cliënt en brengt het werk van de zorgverleners in de complementaire zorg onder het toezicht van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IG&J).

Healing praktijk Harmony voldoet aan deze eisen.

 

Wat kun je doen als je een klacht hebt?

Wanneer je een klacht hebt over de zorg die ik aanbied stel ik het op prijs  wanneer je deze eerst met mij bespreekt. Zo kunnen we eerst samen kijken naar een passende oplossing.  Komen we er samen niet uit? Dan kun je een klacht indienen.

Voor het indienen van een klacht kan er contact worden opgenomen met de NIBIG-Geschilleninstantie. Zij zullen jou informeren over de mogelijkheden.

De Wkkgz stelt wel dat degene die de klacht indient eerst geprobeerd heeft dit rechtstreeks met de behandelaar op te lossen.